Včasih se počutim prav idiotsko. Živim dokaj umirjeno življenje,
držim se nekih načel za katere verjamem, da nikomur ne škodujejo in da
so pošteni. Čisto malo mi še manjka do desete obletnice materinstva, ki
mi je življenje postavilo na glavo. Pravzaprav je od trenutka, ko sem
dojela, da bom zibala, sreča postala moja zvesta sopotnica. Naenkrat so
se dogodki začeli obračati kot sem si vedno želela.
Verjamem,
da je v vsakem človeku dobro in da vsak opravlja svoje delo najbolje
kot ga zna. Sem verjela. Sem en tistih idiotskih naivcev, ki ga lahko
nekajkrat pelješ žejnega čez potok, pa bo še vedno v puščavi iskal
izvire vode. In potem sem besna sama nase, da sem zopet nasedla.
Še bolj sem pa besna, ker zaradi svoje naivnosti v nateg potegnem še svoje bližnje.
Zdi se mi, da sem dosegla tisti rob, ko gre kapljica čez.
Naše
šolstvo si je izmislilo kategorijo SUT - specifične učne težave. Za
otroke, ki se ne vkalupijo. Za otroke, ki s svojim razmišljanjem ne
morejo slediti množici. Za črne ovce. Razumem učitelja, da mu je v
nadlego otrok, ki zaradi svojih težav caplja za drugimi. Ne morem pa
razumeti in sprejeti, da takega otroka odkljuka, da na stran in prepusti
toku. "Bo pa ponavljal". Ali pa bo šel v oddelek z otroci s posebnimi
potrebami. Skrb preloži na drugega učitelja. Nekako se ni pripravljen
potruditi in takega otroka sprejeti kot izziv. Nekaj za kar se je
izobraževal. Najti način kako predstaviti znanje, da bo zanimivo in da
se bo vračalo. Berem zapis študenta kemije, z mednarodnimi uspehi na
svojem področju, ki pa zaradi SUT v našem sistemu ne dosega omembe
vrednih rezultatov. Ker kljub večletnemu trudu še vedno ne zna hitro
brati in pisati. Na jok mi gre, ko v napisanem vidim svojega skoraj
desetletnika. Na jok mi gre od nemoči v tem klinčevem sistemu. Na jok mi
gre od besa, ko nenehno poslušam, da tak otrok potrebuje red,
konstantnost, da mora otrok sam skrbeti za naloge in šolske potrebščine.
Kot da to reši težave! Na bruhanje mi grejo obvestila učiteljice, ko
piše, da NOČE prepisovati s table in naj nekaj ukrenem v zvezi s tem.
Kljub razlagi, da ne prepisuje, ker ne zna prebrati in ne razume
napisanega. Še posebej, ker je napisano s pisavo odraslega, malce
živčnega človeka. Nerada obsojam kar povprek, ampak dosegla sem tisti
rob, ko kapljice počasi kapljajo čez.
Po eni strani se
tolažim, da lezemo v kategorijo SUT. Mogoče bodo upoštevali njegovo
specifičnost, po drugi strani pa me jezi ta strah pred SUT, nevednost in
neelastičnost. A je težko pomagati? A se sploh kdo zaveda, da taki
otroci nekatere stvari vidijo drugače kot večina nas in da so taki
otroci mogoče bodoči izumitelji, ustvarjalci, poganjalci gospodarstva? A
se sploh kdo zaveda, da imajo taki otroci tako kot njihovi vrstniki
čustva in pamet, da dojamejo kaj se dogaja z njimi? A se sploh zavedajo
kaj jim delajo samo zato, ker so malce drugačni?
Žalostna
sem, da živim v sistemu, kjer si car, če si ovca. Bela. Taka kot vse.
Ponosna sem na svojo črno ovco, ker je njegova duša lepa, ker je dober
človek, ker v vsem tem sranju ne obupa. Drži me pokonci. Verjamem vanj.
In ko se bom potolažila, bom šla znova v boj. Z vsemi sredstvi. Ne
grozim. Samo povem.
(Zapisano 24.3.2014)
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.