V letošnjem šolskem letu sem se srečala z diagnozo disleksija. Sprva
strah, žalost. Kaj to sploh pomeni? Tako v resnici. Teorijo sem si
prebrala. Večkrat.
Kaj pomeni, če imaš otroka, ki mu branje
nikakor ne steče, črke nekako nimajo istega pomena pri njemu in pri
tebi? Kako se zadeve lotiti? Kako mu pomagati? Morje vprašanj na katere
si ne znaš odgovoriti, življenje pa se z vsakim dnem bolj zapleta. Slabe
ocene, žalost. Znanje, ki se sprevrže v neznanje in lenobo, ker ga ne
zna ali ne upa več pokazati. Znanje, ki ga ne vidimo, ker ni napisano s
pravo začetnico, ker vmes kakšna črka manjka.
Nenehno razmišljanje kako takega otroka
naučiti, da bo znal svoje znanje ubesediti tako kot je treba. Slovnično
popolno. Pri njegovih desetih letih, ko mu je že zlaganje črk v besede
napor. Kje je šele vsebina. Kako ga naučiti, da h ni b, da bo namesto
enk nosil domov dvojke ali trojke. Kako ga naučiti, da ga bo še naprej
zanimala snov za katero je dobil negativno pisno oceno, jo razume in
zna. Zapis te snovi pa je obupen. Poln e-jev, ki bi morali biti a-ji,
nekje je kakšna črka odveč, drugje manjka, ne zna prebrati ali ne
razume navodil in posledično nima kaj pisati...
Pa se
bom zadeve lotila še drugače. Z vprašanjem o smislu osnovne šole. Kaj je
tisti osnovni smisel osnovne šole? Kakšno izobrazbo naj bi dala osnovna
šola? Kaj naj bi sploh dala osnovna šola otroku?
Jaz
si predstavljam, da neko osnovo, s katero bi ga spodbudila k nadaljnjemu
izobraževanju. Osnovno šolo si predstavljam kot ustanovo v katero bi
otroci radi hodili, ker bi bil to hram znanja, kraj, ki bi potešil
njihovo radovednost. Ja, priznam, že od nekdaj imam bujno domišljijo.
Nimam disleksije in nisem imela težav z učenjem. V šolo sem rada hodila.
Večinoma. Kdaj pa kdaj me je bilo tudi groza. Ampak večinoma mi ni
povzročala želodčnih težav. Tudi na koncu počitnic sem se veselila
snidenja s sošolkami in sošolci.
Samega programa nimam
namena kritizirati. Vso snov temeljito predelam, ker jo moram. Doma imam
dislektika. Proces učenja je drugačen. Snov se obema zdi zanimiva,
podkrepiva jo z vizualnimi predstavami. Še dobro se mi zdi, ker sem
svoje znanje zopet obnovila. Učiva se veliko in z veseljem. Nikoli ne
rečem, da se mi kakšna stvar zdi brezvezna. Iščem poti kako bi snov
vizualzirala, da bi so jo lahko zapomnil. In potem dobim pod nos: "Daj
no, saj nisem neumen, saj sem že prvič dojel."
Pravzaprav
ne bom ničesar kritizirala. Malo bom potrkala na naše vesti. V čem je
smisel osnovne šole, če otroci doma jokajo, ker dobijo tri, znajo pa za
pet? Zakaj ne ocenjujemo njihovega znanja? Zakaj ocenjujemo njihove
napake?
Prejšnji teden sem imela res prijeten in
optimizma poln klepet z gospo, ki je naredila magisterij na temo
disleksije. Nek njen stavek mi ne gre iz glave: "V tujini jemljejo disleksijo kot dar, pri nas je pa to ovira."
Jaz se sprašujem komu pomeni to oviro? Učitelju, ker ga upočasnjuje pri
podajanju snovi, ostalim učencem, morda kvari statistiko s slabšimi
ocenami?
Za konec morda še to. Pri pisanju tega
prispevka sem se velikokrat zmotila. Napačno zapisana beseda se je
podčrtala z vijugasto rdečo črto, da sem jo lahko pravilno zapisala. Pa
nisem dislektik. Samo hitim pri pisanju.
*****
Še
nekaj dodajam (potem, ko sem doživela prve odzive na FB). Namen mojega
zapisa je predstaviti s čim se srečujem kot starš dislektika. Veliko nas
je in verjamem, da je začetek najtežji - spoznavanje s "težavo",
sprejemanje. Verjetno še kdo doživlja mali osebni neuspeh ob tem, ker ne
zna otroka naučiti brati. Vsi otroci v razredu znajo, moj pa ne. Vsem
gre dobro, nam pa ne.
Moj namen ni kritizirati učiteljev. Z
učitelji je nujno potrebno sodelovanje. Če skupnega jezika ne
najdete, pa rešitev tudi obstaja. Otrok je tu na prvem mestu, kaj
okolica meni, je povsem brezpredmetno. Učitelj bo še naprej učil, otrok
pa bo z disleksijo živel.
In jaz želim, da moj živi polno in srečno življenje. Ne da ga osnovna šola zabije na dno.
(zapisano 12.5.2014)
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.